SOLARbrunn - mit der Sonne in die Zukunft?
Wissenschaftliche Publikationen
-
BARTOSCH, I. (2018): Learning about energy. A real-life approach challenging the present culture of science & engineering.
In:Visions of Sustainability(9), 27-40. doi:10.13135/2384-8677/2771.
Tagungsbeiträge
-
BARTOSCH, I. (2017): Power relations and the culture of engineering education.
ATEE Annual Conference 2017, 25. bis 27.Oktober 2017, Dubrovnik, Kroatien.
-
BARTOSCH, I. (2017): Lernen über Energie & Technikkulturen.
GDCP-Jahrestagung 18. bis 21. September 2017, Regensburg, Deutschland.
-
BARTOSCH, I. (2017): Learning about energy: a real-life approach challenging the present culture of science and engineering.
ESERA 2017 Conference, 21. bis 25. August 2017, Dublin, Irland
-
BARTOSCH, I. (2016): Nachhaltige Entwicklung im Spannungsfeld zwischen patriarchalen Strukturen und reduktionistischem Technikverständnis.
4. Jahrestagung der ÖGGF: Un/Gleichheiten Revisited. Konzeptionen und Interventionen kritischer Geschlechterforschung, 1. bis 3. Dezember 2016, Universität Linz.
-
BARTOSCH, I. (2016): Nachhaltige Nutzung von Energie: Energieeffizient Bauen.
DPG – Lehrerfortbildung „Energiespeicher“, 1. bis 5. August 2016, Physikzentrum Bad Honnef, Deutschland.
-
BARTOSCH, I. (2016): Can ‚passionate engineers’ contribute to the mitigatian of Global Warming?
International Symposium on STEM Education 2016, 6. bis 8.Juni 2016, , Lahti, Finnland.
-
REIBENWEIN, L. (2016): SOLARbrunn.
ENERSOL-Konferenz, 14. bis 15. April 2016, Brünn, Tschechien.
-
BARTOSCH, I. (2015): SOLARbrunn – Lernen & Forschen in einem authentischen lokalen Kontext.
GDCP-Jahrestagung, 14. bis 17. September 2015, Berlin, Deutschland.
-
BARTOSCH, I. (2015): Negotiating power relations in SOLARbrunn: Initiating citizen science in a Research & Education cooperation for the development of a regional energy concept.
ATEE Annual Conference, 24. bis 26. August 2015, Glasgow, Scotland.
-
STREISSLER, A. (2015): “Greening” a Public Building in an Austrian Town: Learning Opportunities and Challenges for Pupils, Researchers and the Municipality.
World Environmental Education Conference WEEC 2015, "Planet and People - how can they develop together", 29. Juni bis 2. Juli 2015, Göteborg, Schweden (Workshop "Green schools, green cities and learning").
Schulische Abschlussarbeiten
-
SPANNAGL, A./BAUER, H.: IoT Low Power Weather Capturing.
HTL Hollabrunn, Hollabrunn, 2015 (Diplomarbeit)
-
GORGI ZADEH, F./UNGER, M.: Solar powered Aerometer.
HTL Hollabrunn, Hollabrunn, 2015 (Diplomarbeit)