KiP2

Wissenschaftliche Publikationen

  • Icon HEIDINGER, Ch. & RADITS, F. (2012): Authentic Inquiry Learning: Students and Scientists "On Equal Terms".

    In: BRUGIÉRE C./TIBERGHIEN, A./CLÉMENT P./VIIRI, J./COUSO, D. (Eds.)

    E-book Proceedings of the ESERA 2011 Conference: Science learning and Citizenship (Vol. Part 13,). Lyon, Frankreich, pp. 52-57

Tagungsbeiträge

  • Icon HEIDINGER, Ch./GREBER J./RADITS, F. (2012): Students’ motivation to engage in Student Scientist Partnerships.

    9th Conference of European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB) 09/2012 Berlin (Paper)

  • Icon HÖLL, M./ECKEL, J./ZADEYAN, N./HEIDINGER, Ch./GREBER, J./RADITS, F. (2011): Pupils as researchers: investigating authentic learning environments through pupils‘ eyes.

    Collaborative Action Research Conference 2011 (CARN), 11/2011 Vienna (Paper)

  • Icon HEIDINGER, Ch./RADITS, F. (2011): Authentic Inquiry Learning: Students and Scientists ‘On Equal Terms’,

    The European Science Education Research Conference 2011 (ESERA), 09/2011 Lyon (Paper)

  • Icon HEIDINGER, Ch./RADITS, F. (2011): Schwierigkeiten von Schüler/innen beim Verstehen des Prinzips der Parameterreduktion in einem authentischen, neurobiologischen Experiment.

    Internationalen Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie, 04/2011 Mühlheim an der Ruhr (Poster)

  • Icon HEIDINGER, Ch./BARDY-DURCHHALTER, M./RADITS, F. (2011): Curriculumsentwicklung für Inquiry Learning an authentischen Lernorten, Schwerpunkttagung der Gesellschaft für die Didaktik der Chemie und Physik (GDCP) gemeinsam mit der Fachsektion Didaktik der Bio

    02/2011 Wien (Vortrag)

  • Icon BARDY-DURCHHALTER, M./RADITS, F. (2011): Wissenschaftsverständnis von Schüler/innen.

    Erkenntnisweg Biologiedidaktik 9

  • Icon RADITS, F./SPRANZ, A./HÖLL, M. (2010): Developing and investigating learning environments for authentic Inquiry, Learning in biology.

    The Collaborative Action Research Conference 2010 (CARN), 11/2010 Cambridge, UK (Paper)