LLL-Kompetenzen – die gemeinsame Sicht von Schüler/innen und Wissenschafter/innen

Wissenschaftliche Publikationen

  • Icon KLUG, J./JÖSTL, G./BERGSMANN, E./ SCHOBER, B./SPIEL, C. (2013): The role of classroom structure in fostering students’ school functioning: A comprehensive and application-oriented approach.

    In: Learning and Individual Differences, 26, S.131-138. doi:10.1016/j.lindif.2013.05.005

Tagungsbeiträge

  • Icon KLUG, J./JÖSTL, G./BERGSMANN, E./FINSTERWALD, M./SCHOBER, B./SPIEL, C. (2013): How to Measure Students’ Goal Orientations? A Participative Approach to one Determinant of Self-Regulated Learning.

    15th Biennial EARLI Conference, 27.-31.08.2013, Munich, Germany (Paperpresentation).

  • Icon SCHOBER, B. (2012): Self-regulation: A key factor for successful lifelong learning.

    Invited lecture at the “Ludwig-Wittgenstein-Award 2012” – Symposium organized by the ÖFG (Austrian Research Association), Wien

  • Icon BERGSMANN, E./LÜFTENEGGER, M./JÖSTL, G./SCHOBER, B./SPIEL, C. (2012): The role of teaching quality in fostering students’ school functioning: A comprehensive and application oriented approach.

    13. Tagung der European Association for Research on Adolescence (EARA), 29.08. bis 01.09.2012, Spetses, Greece (Vortrag)

  • Icon BERGSMANN, E./LÜFTENEGGER, M./SPIEL, C. (2012): The effects of classroom structure on adolescents’ lifelong learning competencies and achievement.

    13. Tagung der European Association for Research on Adolescence (EARA), 29.08. bis 01.09.2012, Spetses, Greece (Vortrag)

  • Icon BERGSMANN, E./JÖSTL, G./FINSTERWALD, M./SCHOBER, B./SPIEL, C. (2010): Using triangulation in constructing measurements for motivation and selfregulated learning.

    12th International Conference on Motivation, 02. bis 09.09.2010, Porto, Portugal (Poster)

  • Icon BERGSMANN, E./LÜFTENEGGER, M./JÖSTL, G./SCHOBER, B./SPIEL, C. (2010): Wissenschaftlicher Diskurs von Schüler/innen und Wissenschaftler/innen über Lebenslanges Lernen: Erstellung von Erhebungsinstrumenten, Datenerhebung und Formulierung von Förderempfehlun

    9. Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie (ÖGP), 08. bis 10.04.2010, Salzburg (Vortrag)

  • Icon SPIEL, C./SCHOBER, B./FINSTERWALD, M./LÜFTENEGGER, M./ BERSGSMANN, E./JÖSTL, G. (2010): Lebenslanges Lernen – Analyse und Förderung im schulischen Setting.

    9. Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie (ÖGP), 08. bis 10.04.2010, Salzburg (Vortrag)

Master-/Diplomarbeiten