Sparkling Instruments

Wissenschaftliche Publikationen

  • Icon KAYALI, F./SCHWARZ, V./LUCKNER, N./HÖDL, O. (erscheint 2020): Play it again - Digitale Musikinstrumente im MINT-Unterricht.

    In: Journal für LehrerInnenbildung.

  • Icon SCHWARZ, V./KAYALI, F./SCHWARZ, P. (2019): Kulturelle Bildung und die digitale Revolution – Empowerment durch Kreativität.

    In: Schulheft 2019.

  • Icon STEINBÖCK, M./LUCKNER, N./KAYALI, F./PROYER, M./KREMSNER, G. (2019): Cologon: A Game to Foster Communication Skills in Inclusive Education.

    In: Proceedings of Foundations of Digital Games, August 2019 (FDG’19), San Luis Obispo, California, USA.

  • Icon KAYALI, F./LUCKNER, N./PURGATHOFER, P. (2019): Guidelines for Teaching Gameful Design.

    In: Proceedings of Foundations of Digital Games, August 2019 (FDG’19), San Luis Obispo, California, USA (Best Poster Award)

  • Icon HÖDL, O./KAYALI; F./FITZPATRICK, G./HOLLAND, S,. (2019): TMAP Design Cards for Technology-Mediated Audience Participation in Live Music.

    In: HOLLAND, S./MUDD, T./WILKIE, K./McPHERSON, A./WANDERLEY, M. (Eds.): New Directions in Music and Human-Computer Interaction, Springer S, pp. 41–59.

  • Icon HÖDL, O. (2019): “Blending Dimensions” when Composing for DMI and Symphonic Orchestra.

    In: QUEIROZ, A. X./SEDÓ, M. (Ed.): Proceedings of NIME 2019. Porto Alegre, Brazil, pp.198-203.

  • Icon KAYALI, F. (2019): Digitale Bildung im Rahmen von Unterricht.

    In: Lernen verstehen – Unterricht gestalten. Lernen und Unterrichten aus pädagogischer Perspektive. Bundesministeriums für Bildung, Wissenschaft, Forschung, pp. 46-48.

  • Icon HOLLAND, S./BOUWER, A./HÖDL, O. (2018): Haptics for the Development of Fundamental Rhythm Skills, Including Multi-limb Coordination.

    In: Musical Haptics, pp. 215–237.

  • Icon KAYALI, F./KLEIN, P./HÖDL, O. (2018): Making Digital Music Instruments: Design as a Means of Teaching Creative and Technological Literacy.

    In: Proceedings of the Teaching Artistic Research Conference, 28.-30. Juni 2018, Wien, De Gruyter.

Tagungsbeiträge

  • Icon KAYALI, F. (2019): Von Computational Thinking zu Computational Empowerment.

    Informatiktag 2019, TU Wien (Keynote)

  • Icon KAYALI, F. (2019): Playful Digital Musical Instruments in STEAM Education.

    Serious Play Conference 08.10.2019, Montreal, Kanada (eingeladener Vortrag)

  • Icon HÖDL, O. (2019): Using Digital Music Instruments to Convey Knowledge in Music and STEM School Subjects.

    The Open University, 25.09.2019, Milton Keynes, England (Vortrag)

  • Icon HÖDL, O. (2019): Sparkling Instruments.

    Queen Mary University, 23.09.2019, London, England (Vortrag)

  • Icon KAYALI, F./HÖDL, O./LÖW, C. (2019): Digitale Musikinstrumente zur Förderung des Interesses an MINT Fächern. Lehren und Lernen im Zeitalter der Digitalisierung.

    ÖFEB Kongress, 17.-20.09.2019, Linz (Abstract und Talk)

  • Icon KAYALI, F. (2019): Spiel, Musik, Performance und Lernen.

    Tagung Bundesarbeitsgemeinschaft Theater in der Schule, 11.08.2019, Salzburg (Keynote)

  • Icon KAYALI, F. (2019): Digitale Kompetenzen für die Schule 4.0.

    Centre for Teacher Education, 04.08.2019, Universität Wien (Keynote)

  • Icon KAYALI, F. (2019): Spielerische Kommunikation zur Förderung von Diversität.

    Serious Games for a Humane Europe conference, 13.06.2019, Wien (Keynote)

  • Icon KAYALI, F. (2019): Game design and playful music interaction as methods of project-based teaching.

    International Seminar: Learning Music Through Play in Out-of-School Context, 15.04.2019, Quebec City, Kanada (Keynote)

  • Icon HÖDL, O. (2019): Share your opera!

    Digital-Partizipativ-Sozial Musikvermittlung 4.0. 28.02.2019, Bruckneruniversität Linz (Vortrag)

  • Icon KAYALI, F. (2017): MINT-Förderung im Projekt Sparkling Instruments.

    New Skills Conference, 20.11.2017, WKÖ, Wien (Vortrag)